CărțiInspirație

Vrei să scrii o carte? Care sunt pașii de urmat pentru a publica?

Dacă mă urmăriți, știți cât de mult iubesc cărțile – de mai bine de 4 ani povestesc pe blog și pe rețelele de socializare despre cărți și lectură. În toți acești ani am întâlnit o mulțime de oameni pasionați de lectură, la fel ca mine. Și am descoperit că mulți dintre noi, cei care iubim literatura, cochetăm cu ideea de a scrie o carte. Ne întrebăm, timid, dacă ar trebui să scriem o carte, însă ne blocăm când realizăm că nu știm exact cum putem publica o carte și ce putem face în cazul în care nu găsim o editură care să creadă în ceea ce am scris. Mă preocupă subiectul, de aceea în rândurile de mai jos vă voi explica cum putem să publicăm în mod independent și ce implică asta. Voi povesti despre o soluție bună și simplă de a publica într-un mod independent, despre care am aflat și eu recent.

A scrie o carte este o treabă personală, pe care o poți face tu, singur, cu un laptop în față. Iar magia este că odată încheiată, experiența se transformă, dintr-una personală, într-una publică. Ceea ce ai scris tu ajunge să influențeze, să inspire, să motiveze potențiali cititori. Deci da, ar trebui nu doar să scrii o carte, ci să și publici acea carte, pentru ca ideile tale să ajungă la cititori.

Dar cum faci să publici acea carte?

Până și celebra autoare a seriei Harry Potter, J.K. Rowling, a fost refuzată de numeroase edituri înainte să publice seria care a făcut-o celebră. Poate te întrebi ce șanse poți avea tu? Eu cred că acum există mai multe șanse de a publica, pentru că, spre deosebire de vremea la care J.K. Rowling bătea pe la ușile editurilor, acum nu mai depindem doar de edituri.

Dacă ne luăm după industria de carte tradițională, realizăm că, în cazul în care ne dorim să scriem o carte și să trăim din asta, „jobul” nostru nu este să scriem și apoi să vindem acea carte, acea idee, ci să scriem exact acele cărți ce abordează subiectele pe care editorii și vânzătorii de carte vor să le publice și să le vândă. Și acestea sunt două lucruri diferite. De ce? Pentru că în primul caz, când scrii ceea ce vrei, ceea ce crezi că ar aduce plus valoare în viața oamenilor, ceea ce simți că merită spus, tu trebuie să convingi o editură că ideea ta e bună și că merită publicată. Este o treabă riscantă, pentru că s-ar putea ca, după toată munca ta, editurile să nu fie interesate de cartea ta. Sau ai putea să mergi pe a doua variantă, varianta safe – să scrii exact despre subiectul care se vinde. Dar poate există și o a treia variantă – să scrii despre ceea ce simți tu și să ai siguranța că va fi publicată. Cum? Publicând independent.

În ultima vreme lucrurile în industria cărților (și nu numai) s-au schimbat. În epoca internetului, nu mai ai nevoie doar de librării fizice pentru a-ți vinde cartea. Librăriile și editurile au funcționat sute de ani ca „gate keepers” ai industriei. Pentru că, pe raftul unui magazin fizic, spațiul este finit. Acum însă ai parte de spațiu infinit, datorită internetului, și poți să îți vinzi și promovezi singur cartea, fără binecuvântarea industriei de carte.

Ok, acum ai posibilitatea de a-ți publica singur cartea și de a o promova și vinde pe internet. Dar întrebarea este cum o publici? Ai resursele necesare pentru a tipări cartea? Și merită să îți asumi riscul? Are sens să investești în asta propriii bani? Vei putea trăi din scris?

Cărțile au 500 de ani de magie în spate. Și da, merită să continui și tu acea magie. Fie că scrii ficțiune sau nonficțiune, există soluții pentru a publica o carte în mod independent. Poți face asta fără riscuri financiare, punând la bătaie doar munca necesară pentru a da naștere unei cărți, pentru a scrie.

Există soluții bune pe piața de la noi, printre care Print One Book, care susține autorii independenți, de la publicare până la prima vânzare. Aruncând un ochi pe site-ul lor, am văzut că tot procesul este chiar mai simplu decât mi-am imaginat. Conștienți de condițiile dificile și riscante pe care le implică tipărirea primei cărți, aceștia dau tuturor autorilor independenți, la început de drum, o șansă spre afirmare. Ei pun la dispoziție o platformă online complet automatizată și standardizată pentru producerea de cărți. Motto-ul lor este „first sell, then print” și se reflectă în toate procesele Print One Book: autorul întâi vinde cărți și după aceea le tipărește, librăria vinde și apoi tipărește cartea.

5 lucruri care mi-au plăcut la platforma Print One Book

  Tiraj minim: 1 exemplar! Asta înseamnă că singura ta investiție este costul pentru tipărirea primului exemplar de carte.

  Control deplin asupra procesului de creație, prețului și modului de promovare a cărții.

  Încasezi banii rapid la vânzare. Procentul e semnificativ mai mare decât la publicarea tradițională (30-70% versus 10-15%).

  Salvezi timp și publici cartea mult mai repede, grație procedurilor simple de publicare.

  Îți vizualizezi cartea cu ajutorul mostrarului, un serviciu care mi s-a părut inedit. Poți comanda mostrarul acasă și vezi astfel fizic toate tipurile de formate, copertă și hârtia din interior.

În plus, au și PACHETE AUTORI, menite să ajute autorii care au manuscrisul în faza finală și se gândesc să publice, ori pe autorii independenți care deja au publicat, dar nu știu cum să își comunice și promoveze cartea în Social Media, cum să își crească vânzările folosindu-se de rețelele sociale.

Prin urmare, dacă vrei să publici, fă-ți un cont gratuit de autor pe printonebook.com, pentru a vedea toate informațiile și pașii care trebuie parcuși pentru a publica, inclusiv un Calculator de costuri pentru primul exemplar tipărit. Mie mi s-a părut interesant Pachetul STAR, util mai ales dacă nu ai buget mare alocat pentru promovare.

Prin urmare, dacă vă tentează ideea de a scrie o carte, aruncați un ochi pe site-ul Print One Book.

Comentarii Facebook

You may also like

Comments are closed.

More in:Cărți